وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر ساماندهی حملونقل دانشآموزی اعلام کرد ثبت درخواست سرویس مدارس از سوی والدین تنها از طریق سامانه سپند وزارت کشور امکانپذیر است.
بر این اساس، اولیای دانشآموزان میتوانند با مراجعه به سامانه سپند، درخواست استفاده از خدمات سرویس رفتوآمد را ثبت کنند. همچنین هرگونه مداخله مدیران مدارس، مسئولان آموزشی و ادارات کل آموزش و پرورش استانها در امور حملونقل دانشآموزی خارج از چارچوب تعیینشده در آییننامههای مربوطه ممنوع است.
این وزارتخانه همچنین تأکید کرده است که مدارس و مجموعههای وابسته حق انعقاد قرارداد مستقیم با پیمانکاران حملونقل را ندارند و ارائه این خدمات باید از طریق اشخاص حقوقی دارای گواهی صلاحیت معتبر انجام شود.
بر همین اساس، ادارات کل آموزش و پرورش و مدارس موظفاند از طریق بخشنامهها و سایر روشهای اطلاعرسانی، والدین را نسبت به نحوه استفاده از خدمات شرکتهای مجاز آگاه کنند تا اولیا بتوانند در مهلت مقرر درخواست خود را در سامانه ثبت کنند.
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است که ثبتنام تمامی دانشآموزان ورودی مدارس دولتی و غیردولتی بهصورت حضوری یا الکترونیکی و از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش انجام میشود و والدین میتوانند از طریق سامانه مربوطه مراحل ثبتنام را پیگیری کنند.




نظر شما